Valle - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Valle - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Valle - Page

Door: MartinenCoby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

14 April 2011 | Verenigde Staten, Page

Waar ik op voorhand niet vanuit ben gegaan maar gelukkig wel rekening mee heb gehouden is dus dat we hier nu 2 dagen al met lange broek en jas aan lopen, maarja je kan niet alles hebben.

Anyway, vandaag dus van Valle naar Page. benieuwd of het weer zo'n leuk ritje wordt als gister. met steile wegen en afgronden rechts, die ik (Coby dus) gelukkig niet echt goed bekeken had. recht voor me uit kijken en vertrouwen op Martin z'n stuurkunsten. Maar goed, dat was gister. Vandaag naar Page. eerst maar weer een stevig ontbijtje. Die rösti vinden we niet echt geschikt voor het ontbijt, de eitjes zijn wel lekker.
Via Grand Canyon National Park. Gister zo'n jaarpas gekocht, dus heel snel binnen nu. Wel handig zo'n jaarpas, kun je alle National Parks in. Enig nadeeltje is dat zo'n pas op naam wordt verkocht, dus wie ook deze kant op wil komen, zal er zelf een moeten kopen.
Grand Canyon dus. Gister met de shuttle bus naar het westen, nu met de auto naar het oosten gereden (meteen ook de weg naar Page, heel handig). Bij een viewpoint de Colorado River gezien. Heel ver in de diepte. Het lijkt op een stilstaand water met hier en daar witte vlekjes. Die vlekjes blijken Rapids te zijn, oftewel stroomversnellingen. Volgens een Park Ranger kun je die rapids af in een bootje. Heel apart denk ik, maar niet voor watjes. En aangezien ik een watje ben, sla ik maar over......... Niet dat we daar vandaag toe waren gekomen, het schijnt nogal moeilijk te zijn om aan tickets te komen voor het raften.

Op weg naar page bij dessert View gestopt. En het wordt eentonig, ik snap het, weer een prachtig uitzicht. Niet te beschrijven. Woorden tekort, foto's laten maar een klein beetje zien.
Via Cameron verder naar Page. Onderweg heel veel stalletjes waar Native American handmade crafts and arts wordt verkocht. Bij elk stalletje natuurlijk de Amerikaanse vlag en een rood/wit/blauwe.... zal vast niet onze vlag zijn, maar wel die kleuren :-) Grappig toch? Na een hele reis komen we in Page aan. Hotel opgezocht, spullen op de kamer gezet en nog even een stukje gereden, want dat hadden we nog niet gedaan.
Eten 's avonds in het hotel was ook een kunststukje, het is hier nu voorseizoen en dus een beetje minder druk, maar vanavond niet. Dus een vaste plus een nieuwe kracht in het restaurant van het hotel. Alles besteld en voorgerecht kwan redelijk snel, alleen hebben we nog een tijdje moeten wachten op hoofdgerecht. Het had niet veel langer moeten duren of Martin had ervoor gezorgd dat het standaard vierkant tafeltje niet meer dezelfde vorm zou hebben. Al met al goed gekomen ondanks dat het bier op was.....

Morgen kijken of we Horseshoe bend nog halen. Schijnt ook weer heel erg mooi te zijn. En dan op naar Bryce.

Op speciaal verzoek deze keer een langer stukje, gotta keep Grumpy happy..... :-)

Later meer.

Gr. Martin en Coby

• 15 April 2011 - 08:56

Joyce En Erwin:

Het klinkt allemaal geweldig zeg, en mooie foto's ook!
    Jullie hebben Erwin kriebels gegeven, oooooit wil ik dat ook eens doen zegt hij! Nou ja, eerst maar eens mee genieten van jullie verhalen!
    Geniet ervan!

• 15 April 2011 - 20:14

Grumpy:

Grumpy is happy, eindelijk een echt verslag goe gedaan.Echt schitterend daar hè. Have fun,er komt nog veel meer moois. Grtz Grumpy en moederke........