Hawaii - Big Island - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Hawaii - Big Island - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Hawaii - Big Island

Door: Martin en Coby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

01 Juni 2019 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Sonora naar San Francisco was weer een bergenritje maar ook weer een mooi gedeelte van de omgeving gezien.
Uiteindelijk aangekomen bij het hotel , was dit het eerste hotel waar we niet meteen in konden checken, dus nog maar even de stad in.
Bakkie doen, winkels door en maar even uitzingen.

Uiteindelijk 3 uur mochten we naar de kamer en alles even fatsoeneren in de koffer, Martin kreeg nog even een wegtrekker en dus nog maar even die oude vent een uurtje laten slapen.

Aan de overkant gegeten , we hadden niet zoveel zin om de gehele stad door te gaan.

Volgende ochtend op weg naar het vliegtuig voor de laatste kilometers nog verder weg van home.
Maar eerst nog wel even naar de Best Buy voor een nieuwe I-pad hoes , de laatste was van drie jaar terug en deze zijn toch een stukje sterker in verhouding tot de Ali Express hoesjes.
Komen we daar toch nog langs een Barnes en Noble, de boeken winkel bij uitstek in de USA.
Martin heeft hem de gehele vakantie kunnen ontwijken maar nu kon het toch niet anders, er zat wel tijdsdruk achter want vliegtuig wacht niet op ons.
Schade : 2 boek ( -jes )…………..

Auto ingeleverd en ingecheckt, door de douane ging bij Martin van een leien dakje alleen Coby mocht nog een keer vanwege de linkerarm, deze ging niet helemaal zoals ze verwachten bij de TSA.

Prima vlucht , zo’n beetje 4,5 uur , op dit ene $%^@#$%#%^@$% kind na dat bijna de gehele weg zijn schreeuwlelijk niet kon houden.
Martin wilde nog voorstellen om de deur even open te doen , maar zag toen postuur van vaders, laat maar.

Op Big Island de auto weer afgehaald, alles er weer op en aan, en door naar het hotel.
Alleen als het hier donker is dan is het ook echt donker, er wordt weinig aan straat verlichting gedaan zoals wij gewend zijn , en ook zoals het op het vaste land USA is.
Dat was even wennen.

Bij het hotel aangekomen bleek het toch meer een appartement te zijn en moesten we toch nog zelf ook even wat dingen halen, gelukkig de supermarkt tot 11 uur open.
We begrijpen nu ook wel waarom veel mensen zelfs voor ontbijt uit eten gaan, behoorlijk prijzige bedoening.

Vandaag even een acclimatisatie dagje, niet te ver.
Zijn even naar het Captain Cook monument geweest en naar een koffie farm, wij als liefhebbers konden hier nog wel wat van opsteken. ( 1 zakje , 1 pond , USD. 40,- )
En dat je maar geen loden pijp mag hebben, genieten van deze koffie, met hoofdletters.

In de middag nog even bij het zwembad gelegen, twee baden, 1 normaal en 1 rustig zwembad, geen telefoons etc
Bij de rustige kant is het wel erg stil voor een zwembad, en dat is wel vreemd, niet nog een keer.

We beginnen te verkleuren en nemen aan dat we deze week geen sneeuw meer zien, als dat zo is zijn de lokalen niet blij met ons.

Gr.
MC