Hail en Thunder - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Hail en Thunder - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Hail en Thunder

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

22 Mei 2018 | Verenigde Staten, Montrose

Na even een dagje stilte, zijn we er weer…….

Gisteren vanuit Aspen vertrokken, nadat we de avond ervoor hebben zitten te VRETEN in het lokale BBQ restaurant, in het hotel.
Full size ribs, Jummie jummie en entrecote die 24 uur hebben gelegen in de smoker buiten.

Volgens de miep moesten we de route over de berg nemen zodat we de kortste route naar Gunnison zouden volgen, tja …….. na een half uurtje kwamen we erachter dat de bergpas afgesloten was doordat er een groot hek nog op de weg stond.
Chips ……. dat betekend er omheen en totaal een uur weggegooid.
Dus terug en de de alternatieve route.

Dit bleek geen crime te zijn als je van auto rijden houdt , door de bergen en geweldige omgeving met super uitzichten overal.
Dit was ook de eerste dag voor Martin om te beginnen met een korte broek, maar bij aankomst in het hotel, eerst maar weer even de spijkerbroek aan , toch net niet het goede gevoel.

Gisteravond heerlijk gegeten in de lil old miner , zoals verwacht weer een lekker stukje vlees, Martin kan er geen genoeg van krijgen.

Vanmorgen de tweede poging voor een korte broek voor Martin met de opmerking ik ga volhouden !!!!!
Een korte rit vandaag , met een tussenstop in de Black Canyon of the Gunnison National Park.
Hier waren we al eens geweest ( op de dag af ) 5 jaar geleden, volgens Facebook, maar wie kunnen we nog geloven tegenwoordig…..

Al met al was dit weer een goede rit door het park, zoals altijd rijden we eerst geheel door naar het einde zodat we een beetje iedereen voor zijn en alles rustig aan kunnen checken. Na diverse stops dachten we de een na laatste even mooi te kunnen fotograferen en filmen. Het eerste was gelukt en Martin wilde net de video pakken en toen was er een klap en een flits dat we het net niet in de broek deden: binnen no time was er vanaf de overkant van de vallei een donderwolk overgedreven vol met Hail en Thunder.
Normaal lopen we niet al te veel sneller als het regent maar nu deden we toch even een paar extra passen aangezien het beste hagelstenen waren en we ook niet de grootste hartjes hebben met donder en bliksem. Dan maar door naar Montrose voor de check in bij het hotel.

De eerste broek aankopen gedaan en nog geen schoenen gevonden, zal waarschijnlijk ook nog wel goed komen.

Morgen de one million dollar view highway, en dan weer even naar een hotel voor 2 nachten , even een wasje draaien.

• 23 Mei 2018 - 16:43

Fred:

Zo, ziet weer helemaal niet verkeerd uit allemaal. Best spannend zo'n dikke bui met hagel en alles erop en eraan.
    Groetjes, Fred