Memorial Weekend - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Memorial Weekend - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Memorial Weekend

Door: Martin en Coby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Waikīkī

Het leven is hier relaxing, dus maar weer ff een dagje schrijven overgeslagen ( had meerdere redenen maar daar komen we op terug ).

Gisteren maar voor gekozen, we hadden de weersvoorspellingen in de lift gezien, om een dagje strand en zwembad te doen. Na het ontbijt ff klein stukje aan de wandel en een goed plekje bij het strand gevonden. Was niet te warm gewoon goed , maar na zo’n uurtje of anderhalf hadden we er toch wel weer ff genoeg van, wij zijn echte strandbeesten!!!!

Terug naar hotel en ondertussen was het al wat bewolkter geworden maar nog steeds meer dan goed te doen , dus maar bij het zwembad gaan hangen. Deze uurtjes ( 1,5 bij zee en 2,5 bij het zwembad heeft nogal wat AUW opgeleverd……

Zoveel dat toen we ’s avonds eten gingen het snel klaar was. Martin had al een dag lang de gevolgen van de airco en de zon ondervonden plus nu nog eens verbrand op bepaalde “kleine” plekken, zijn voeten. Resultaat: niet lekker voelen, weinig eten , biertje met pijn en moeite wegkrijgen en om 21.30 al in je nest liggen omdat je het niet meer trekt.

Vanmorgen wakker geworden na een dagje paracetamol dieet, dit ging al een stuk beter.

Vandaag naar het Iolani Palace geweest, voor degene die het niets zegt , hier tegenover ligt het Hawaiiaan courthouse wat het “hoofdkantoor” is van de serie Hawaii five 0.

Nu waren we er tenminste op een dag dat het courthouse open was en je mocht binnen kijken. Nou voor degene die nog denken dat alles op tv in series klopt, zal je ff uit de droom helpen: alleen de buitenkant wordt gebruikt voor het beeld de binnenkant is niet zoals op tv. De binnenkant is echt nog ingericht in een oude stijl en hier kan je gewoon rondlopen en zie je de historie mbt de wetgeving in de loop van de jaren op Hawaii.

Daarna nog even een rondje door de paleistuinen gedaan en toch nog maar ff naar Pearl Harbor.

Hoe decadent het ook klinkt, maar aangezien we er al een keer geweest waren vonden we toch dat als je hier bent je hier even heen moet, zeker rond Memorial Day. Nu een rondje over Pearl Harbor gedaan zonder de tour maar toch nog steeds iets waarvan je stil wordt en zachter gaat praten.

Vanavond een relax avondje gedaan in de stad super spare ribs en vis gegeten en nu weer ff aftikken op het balkon en gaan bedenken wat de dag van morgen ons gaat brengen.

Volgens de weersverwachtingen heavy thunderstorms maar onze eigen verwachting is dat de weerpipo’s op Hawaii in de leer zijn geweest in NL , ze zullen er wel weer naast zitten……