Santa Monica - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Santa Monica - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Santa Monica

Door: Martin en Coby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag verder met sightseeing Los Angeles, richting Santa Monica pier.

Ff zoeken naar een parkeer plaats op de Martin manier: zo dichtbij mogelijk. Uiteindelijk toch gelukt, kost wel ff 12 dollar……voor de gehele dag. Is dus altijd nog goedkoper dan parkeren in Amsterdam e.o.

Santa Monica pier wordt op het moment verbouwd en er staan dus behoorlijk wat werklui en apparaten om de houten pier volledig te voorzien van een nieuwe laag hout. Veel tentjes en gasten die van alles en nog wat proberen te verkopen en op de kop van de pier staan nogal wat vissers, die geregeld een rijtje vis naar boven hengelde. Dit leverde ook weer extra bezoek op van een nieuwsgierige zeehond die kwam bedelen continu.

Vanaf de pier even verder Santa Monica ingegaan de third street promenade afgestruind. Santa Monica is wat duurder dan anders, de winkels die wij normaal links of rechts laten liggen volgde elkaar hier snel achter elkaar op.

Hierna doorgereden naar Sunset Boulevard voor Amoeba
( www.amoeba.com ) de grootste onafhankelijke platenzaak die er nog bestaat. Zo’n voorraad van ongeveer 250.000 stuks in 1 winkel op circa 2200 m2. Er werden gewoon nog cassette bandjes / super vhs en lp’s in grote getalen verkocht.

Heen en terug naar Amoeba door , volgens ons , de dure wijk van Los Angeles gereden, daar stonden wel wat huizen waar we aan zouden kunnen wennen ( huizen snel , de warmte iets minder snel ) en de auto’s die voor de deuren stonden konden er ook wel mee door.

Na ons platenzaakje bezoekje was de warmte echt wel op zijn hoogtepunt en zijn we terug richting hotel gegaan en daar wezen poedelen in het zwembad. Dat deed ff wat aan het innerlijke gevoel en de warmte raakte we enigszins kwijt.

Eerste keer deze vakantie de Denny’s opgezocht voor het eten en dat was ook zoals het hoorde , lekker veel en voor weinig.

Laatste avond in de grote stad en dan morgen via Highway 1 weer terug richting het noorden via Arroyo Grande en overmorgen Monterey.

Langzamerhand komt San Francisco weer in de buurt en dan hebben we nog een weekje afkoelen nog ff iets verder van huis, tja we zijn er nu toch….