Wie heeft de grootste???? - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Wie heeft de grootste???? - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Wie heeft de grootste????

Door: Martin en Coby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Na vanmorgen tegen het eerste probleem aangelopen te zijn, koffer of de kofferbak was te klein voor de schoenen om mee te nemen, zijn we toch op weg gegaan.

Vandaag zijn we weer National Park wezen bezoeken en daar hadden ze een paar “kleine” boompjes. Die Amerikanen denken dat ze van alles altijd de grootste hebben, nou ik kan je vertellen in dit geval is het waar.
We moesten er ff voor rijden door alweer een bergachtig gebied waar je op sommige stukken maar 10 km per uur mocht en kon rijden. Na verloop van bochten steile hellingen en heuvels beklimmen kwamen we in het Big Tree Forrest. Nou daar kan je een flink openhaardje van stoken, de aankomende JAREN…

Ergens in het midden staat de General Sherman, het schijnt dat als je speciaal bent je een naam krijgt. Dit is de grootste boom ter wereld qua houtvolume. 33 Meter in omtrek bij de stam en ruim 80 meter hoog. Wat een ding zeg…

Foto’s gemaakt, hier heb je een breedbeeld lens voor nodig, wat zijn die boompjes groot.

Na dit bezoekje redelijk relaxed doorgereden in een ritje van circa 2 uur naar Bakersfield. Door een landschap met een heleboel ja-knikkers , dus waarschijnlijk nogal wat geld in de grond.

Eenmaal aangekomen in het hotel hadden we een lunch overgeslagen en was het al NL etenstijd, dus voor Amerikaanse maatstaven zijn we eens vroeg gaan eten.
Jammie jammie, een porterhouse van 600 gram, plus bijgerechtje. Coby had een schamel 2,5 ons stukje vlees. Maar beide hebben we een schoon bordje achter gelaten.Voldaan en genoeg voor vandaag gaan we ons voorbereiden op de city trip Los Angeles.

Op het moment is het idee om na aankomst eerst eens de buurt te verkennen en dag 1 en/of 2 eerst de stad te verkennen en op de andere dag Universal Studio’s te doen.

We zijn er nog niet en kunnen nog alle kanten op…….Ligt ook geheel aan de temperatuur die we aankomende dagen gaan meemaken, 40 komt dichterbij en dichterbij.