Er komt een hiitegolf aan in deze regio!!! - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Er komt een hiitegolf aan in deze regio!!! - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Er komt een hiitegolf aan in deze regio!!!

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

We hebben een dag later toch nog een update.

Gisteren wilde we een rit doen vanuit Lake Tahoe die ons een beetje door de bergen heen zou sturen. Alleen de enige toegangs weg vanuit Lake Tahoe die richting op was afgesloten, dus toch maar de eentonige rit over de snelweg. Na een totale rit van zo’n beetje 5 uur met enkele stops onderweg aangekomen in Mariposa.

Kamer was nog niet klaar dus maar ff het dorp in , naar een kroeg met ruim 16 soorten bier van de tap en de rest uit de fles, je moet toch wat….. Mocht je ooit hier in de buurt zijn doe ff een bezoekje aan The Alley, tis een aanrader.

’s Avonds heerlijk gegeten in de lokale dinner, en daarna niet echt meer de fut om in te loggen.

Vandaag op tijd eruit ( alweer vroeg wakker, de hele week al voordat de wekker gaat ) ontbeten en de auto in.

Yosemite stond nog op het lijstje om te bekijken, de rit erheen was al super. Door de bergen , omhoog / omlaag , slingerwegen. Eenmaal daar aangekomen eerst maar ff visitors centre opzoeken tussen de diverse watervallen.

Lunchen in het park is weer een uitdaging, ff een broodje en koffie halen betekend een lange wachtrij maar hetgeen je krijgt compenseert alles. Ze zijn niet gortig met het beleg.

Daarna ff de bus ingestapt en ons naar het einde van het park laten brengen. Daarvandaan langs de buslijn een route gelopen om de boel te verkennen. Er dreven nog net geen ijsklontjes in de rivier maar toch liep er een mafkees door het water en was aan het vliegvissen. Martin heeft daar nog ff gecheckt of het water echt zo koud was, nou geloof me : STERVENSKOUD!!! Hoe die mafkees dit vol kan houden….

Al met al , mooi park en zeer genoten, aan het einde van de dag richting Mariposa terug gereden , ff opfrissen nieuws checken en daarna ff bierproeven.

Na 2 dagen weten ze al hoe je bent, het glas krijgen met de reclame tekst van het arrogante bastard biermerk!!!

Daarna gegeten bij Charles street dinner house , een burger die je niet op een normale manier naar binnen kan krijgen. Biertje erbij wat niet in een vaasje past en daarna geen toetje meer naar binnen kunnen krijgen.

Morgen door naar Tulare voor, gelukkig, een iets korter ritje.
Wat we daar gaan zien en kunnen doen zien we daar wel weer, het is voor ons een onbekende locatie.

Laatste vooruitzichten zijn dat er vanaf halverwege volgende week een hittegolf aankomt, dagtemperaturen van rond de 35 graden. Vandaag al een gehele dag in korte broek door kunnen komen. 35 Graden, weten op dit moment nog ff niet hoe we dat moeten handelen. Tis een shitty job but somebody has to do it!!!!