De langste - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu De langste - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

De langste

Door: Martin en Coby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

28 Mei 2013 | Verenigde Staten, Tusayan

Vandaag aan de langste rit van de gehele vakantie begonnen. Na het ontbijt en de peuk zijn we vertrokken uit Chinle, totaal 380 km 4,5 uur naar het hotel bij de Grand Canyon.

Onderweg hadden we een nieuwe winnaar , de langste rit op 1 weg zonder af te slaan staat nu op 191 km ( vorige was vanuit Death Valley naar Palm Springs vorig jaar 175 km. )

Tevens moest je op deze rit erg uitkijken voor van alles en nog wat wat er op de weg stond wat daar van origine niet hoort : Honden/koeien en paarden.

En tja uiteindelijk hebben we hem toch weer gevonden: LADIES EN GENTLEMAN, WE’VE GOT HIM………we hebben het uur weer terug wat we aan het begin van de vakantie kwijt waren geraakt. Hij lag zo maar midden op straat in de Grand Canyon en paste onze tijden weer aan.

Tijdens onze rit door de Grand Canyon gebeurde exact wat er gisteren voorspelt was, WAUW WAUW WAUW WAUW WAUW WAUW………

Een dame hedenavond in de gift shop zei het wel het beste “je herkent de mensen aan hun eerste bezoek aan de Grand Canyon doordat ze zo’n 20 minuten de Canyon in staan te kijken met hun mond open” wij zeiden “we komen hier nu voor de derde keer maar staan nog zeker 10 minuten bij elk uitzicht punt naar beneden te kijken en om ons heen te gluren”.

Dus waar we de gehele vakantie al te vroeg bij het hotel waren waren we nu pas aan het einde van de middag ( we hadden toch een uur extra ) bij het hotel om in te checken.

Prima kamer weer , stabiel internet alleen beetje poepiesjiek restaurant , en dat is niet aan ons in de vakantie ( normaal wel natuurlijk…. ) besteed.

Dus ff snel internet gecheckt en aan de overkant een Steakhouse / Saloon gevonden die er wel erg goed uit zag.

Naar de overkant gegaan en weer prima gegeten, alleen sommige mensen kunnen heel geschokt kijken als ze hun bord krijgen. Coby had dagmenu besteld en had verwacht drie spare-ribjes te krijgen maar kreeg bij nader inzien de halve ribben van een koei die zeer op smaak was geworden.Maar zoals gewoonlijk onze bordjes leeg gegeten en daarna nog ff inkopen gedaan.

Morgen door naar Laughlin ( zo’n 3 uur ) , we hebben besloten om voor good old times morgen bij het hotel te gaan ontbijten waar we de afgelopen 2 jaar hebben gezeten, we komen er toch langs.

De aankomende dagen zitten we alleen nog in +30/35 graden, maar voor het thuis front, vandaag hadden we in de Grand Canyon ook niet zo’n best weer, zelfs regen. Dus laatste dagen nog ff genieten en dan richting huis.

Later,

• 31 Mei 2013 - 10:25

Fien:

Haaai Martin en Coby....

Wat een Geweldige verhalen en mooie foto's!!!!!!xxxx