Beste foto op Canvas - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Beste foto op Canvas - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Beste foto op Canvas

Door: Martin en Coby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

19 Mei 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen voor de verandering de wekker een uurtje later, aangezien we hier drie overnachtingen zitten gunden we ons dat extra uurtje wel, maarja toch weer wakker voordat de wekker zou gaan op de eerst ingestelde tijd. Op vakantie lukt het altijd wel……………………

Aan de overkant waar we gister ’s avonds hebben gegeten nu ook maar het ontbijt gedaan, hier hadden ze tenminste normale porties met een normale prijs. Bijkomend voordeel was dat we nu eens een keer ons bord leeg konden krijgen, is ook wel zo netjes.

Rond 11.30 uur vertrokken richting Arches, dat ligt op ongeveer tien minuten rijden.Dit park herbergt vele bogen ( zoals de naam al doet vermoeden ) die natuurlijk ontstaan zijn.

Bij binnenkomst eerst zoals bij elk park de vaste prik gedaan: foto nemen met het officiele toegangsbord, dit is bij elk park ongeveer hetzelfde. Visitor centrum even bekeken en gezien wat we konden verwachten. Na de plas en peuken stop verder het park ingereden.

Hier bleek al snel dat iedereen die binnen kwam meteen bij de eerste de beste foto- en kijkmomenten afsloeg en het daar drukkend vol stond. Wij hebben daarop maar besloten eerst naar het gehele einde van het park te rijden en dan alles in omgekeerde volgorde te doen.

Zo’n drie kwartier later waren we bij het einde en zijn we daar meteen een “stukje” het wandelpad opgegaan om de eerste paar Arches te gaan bekijken. We zullen toegeven we hebben de twee dichtstbijzijnde bekeken dat was al circa 2km lopen door de brandende zon en behoorlijke kuitenbijter stukjes.
Je kon nog verder maar dan kwam je uit op zo’n 11 km , en aangezien wij zo’n “goede” conditie hebben hadden we deze oefening niet nodig.

Daarvandaan zijn we dus langzamerhand terug gereden richting de ingang, hier zijn we op diverse plaatsen nog gestopt en alweer moet ik zeggen , de dingen die je dan op sommige uitkijkpunten ziet het is gewoon super.
Bijvoorbeeld Balancing Rock, dat “steentje” weegt zo’n 39000 kilo en is 17 meter hoog maar balanceert echt op een smalle ( in verhouding ) staander. We hebben nog geprobeerd hem om te douwen maar dat lukte niet echt.

Al met al een geslaagde middag en weer veel foto’s mogen maken, van waaruit zeker 1 zou moeten komen die we weer moeten sturen naar de website beste foto op canvas. Dan kunnen we nog een paar mooie herinneringen op de muren thuis hangen.

Half 5 toch nog maar eerst ff terug het dorp in om nog wat versnaperingen en koffie te halen, het was nog een beetje te vroeg om te eten.

’s Avonds de Denny’s maar eens voor ons laten koken, en de steak en burger zijn nog steeds om aan te raden. En we dachten tot nu toe maar 1 echte goede saus te hebben ( A1 steaksaus ) maar weer een nieuwe gevonden die zeer goed te verwerken is : Heinz 57 Sauce, dat wordt weer zoeken thuis.

Morgen naar Canyonlands en dan kunnen we er weer eentje op het lijstje afstrepen.

Later,

• 20 Mei 2013 - 20:08

Anita Schipper:

Wauw wat prachtig! Vooral die steen die balanceert is heel bijzonder. Klinkt goed allemaal jongens, keep up the good work!