Belofte maakt schuld - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Belofte maakt schuld - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Belofte maakt schuld

Door: MartinenCoby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

25 Mei 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Nog een dagje Hawai’i

Laat opgebleven gister, er moest natuurlijk wel om 0.01 uur gefeliciteerd worden :)

Vanochtend toch op tijd op voor een licht ontbijtje. En daarna op zoek naar een rustig strandje.

Eerst Sandy beach geprobeerd. Ja, Sandy beach, zelfs Sandy heeft een bijbaantje hier……………….. miauw! Sandy beach was inderdaad niet heel druk, maar niet echt lekker om een beetje te poedelen. Het is meer een surfstrand. Wel mooi, die golven.

Dan maar een stukje terugrijden. Gestopt bij een blow hole. Hoe het precies werkt, geen idee, maar golven komen door de rotsen heen en dat geeft een leuk effect. Nu eens rotsen van lavasteen, zwarte rotsen hadden we nog niet zo veel gezien.

Terug naar het hotel om het strand van Waikiki op te gaan. Hier kun je poedelen, lekkere watertemperatuur en genoeg zand.

Nu kunnen we ook de foto maken die Martin iedereen beloofd heeft: op z’n verjaardag met z’n ballen in het zand op het strand op Hawai’i.

Een uurtje zon heeft wel effect. We hebben allebei wat meer kleur gekregen.

’s Avonds na het eten opeens een hoop herrie buiten op de straat langs het strand. Allemaal sirenes, dus wij nieuwsgierig. Wat is hier aan de hand? Bleek de Law Inforcement Torch Run te zijn. Die is blijkbaar elk jaar op vrijdag voor memorial day. Een parade van politiewagens, Douane, Border Security, Security Forces, politiemotoren, agenten die snoeihard op een fiets voorbij komen. En wie een sirene heeft, laat hem loeien. De zijwegen worden even afgezet tot de stoet voorbij is. Aan het eind komt een hele groep lopers, zij hebben de Torch Run gelopen. Toch leuk om een beetje traditie mee te pakken. En de Torch Run eindigt in het stadion, waar de Special Olympics van Hawaii dit weekend zijn.

En voor wie zich heeft afgevraagd of het hier wel eens regent, het antwoord is ja. Vandaag een paar buitjes gezien en gevoeld. Verkoelend regenbuitje. En het blijft behoorlijk waaien……….

• 26 Mei 2012 - 18:35

Anita Schipper:

Gefeliciteerd met je verjaardag Martin!
    Maar die foto met die zandhoopjes in je handen... zijn dat nou je beruchte ballen? Dat valt me dan wel tegen hoor! Big talk...