Dagje Palm Springs en omgeving - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Dagje Palm Springs en omgeving - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Dagje Palm Springs en omgeving

Door: MartinenCoby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

16 Mei 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

Palm Springs

Om nog maar ff bij gisteravond te beginnen, nadat we ons stukje hadden geupdate en naar bed wilden gaan natuurlijk nog ff het welbekende einde dag plasje, bleken we een floater te hebben: toilet verstopt en een zware natte bende in de douche. Martin naar de lobby om het te melden en alsof het niets was griste de dame meteen een ontstopper onder de balie vandaan. We zullen vast niet de eerste en de laatste zijn geweest. Al met al nog ff werken tijdens vakantie… pffff dat valt tegen met deze temperaturen.

Vanochtend op tijd weer opgestaan ( jaja alweer, tis alleen een gewoonte tijdens vakantie).

Na een fijn ontbijtje op weg naar Joshua Tree National Park. Het is maar zo’n anderhalf uur rijden, dichtbij dus. Niet verrassend zijn er veel bomen te zien. En rotsen. Voor de liefhebbers zijn die rotsen te beklimmen. Ziet er leuk uit vanaf een afstandje.
De temperatuur is lekker in het park, zo’n 25 graden. Lekker zomers temperatuurtje. Na een tijdje rondrijden en af en toe een foto vinden we het mooi. Onderweg nog uitkijken dat je geen wild dier onder je auto krijgt. En je moet goed uitkijken, want die eekhoornachtige beestjes zijn klein. En heel snel. Gelukkig snel genoeg om net voor de auto over te steken. Die beestjes zitten trouwens niet alleen in Joshua Tree, ook bij het hotel zien we er af en toe een rennen. Net als een konijntje, of is het een haasje? Het beestje heeft in ieder geval flinke oren. Maar waarschijnlijk groeit hier alles sneller en harder door de temperaturen, net als de baard van Martin.
Vanuit Joshua Tree terug naar het hotel. Hoe dichter we bij Palm Springs terugkomen, hoe warmer het wordt. Bij het hotel is het weer zo’n 36 graden, dus het zwembad opgezocht.

Plonsje gedaan en dan opdrogen. Martin gaat in de zon, Coby toch maar in de schaduw. Dan maar geen kleur op de benen. Kreeftrood is ook niet lekker. Na het plonsje ff douchen , bij Martin gaat het goed maar als Coby onder de douche gaat hebben we de kraan in de handen maar zit deze niet meer aan de muur vast…… oeps morgen bij uitchecken maar ff melden……

’s Avonds een happie eten in de IHOP, een eindje van het hotel. Op de terugweg nog even doorgereden naar downtown om te zien of Marilyn eindelijk stond. Gister waren de benen van Marilyn Monroe al neergezet en vandaag stond ze er helemaal. Waarom? Geen idee. Ze trekt wel bekijks. Na een bakkie bij de Starbucks terug naar het hotel om nog een beetje te hangen. Lang leve de airco.

Morgen weer rijden naar San Diego en bedenken of we naar Sea World gaan of iets anders gaan doen. Voor ons is het weer bijna bedtijd. We hebben wel een kortingsbon via de Mac voor USD. 20,- p.p.

Greetings,

Ps. Wie nog een van de eerste foto’s van onze pooierbak kan herinneren van de voorkant weet dat deze SPIERWIT was, maar we hebben ondertussen behoorlijk wat roadkill gemaakt en ze moeten goed poetsen voor de nieuwe berijder.

Tevens mocht er nog iemand voor Mei 2013 naar de US gaan en national parken willen bezoeken onze pas kan nog een keer bijgetekend worden en dus nog een keer door een ander gebruikt worden, Us prijs USD. 80,- , onze prijs Eur. 35,- ( losse entree in de parken kost Usd. 25,- )