Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Martin en Coby - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: MartinenCoby

Blijf op de hoogte en volg Martin en Coby

07 Mei 2012 | Verenigde Staten, Sedona

Hallo allemaal.
Nou met een heleboel zin vertrokken zaterdag ochtend vroeg ( dat was ff wennen voor ons ). Alles goed gegaan tot en met aankomst Chicago, anderhalf uur vertraging voor de doorvlucht. En wie mij ( Martin ) een beetje kent weet dat ik een heleboel geduld heb zeker als ik moet wachten………………
Op een gegeven moment mochten we dan eindelijk gaan en om 11 uur lokale tijd kwamen we aan en zaten we aan onze eerste Budweiser om half 12 lokaal , Nederlandse tijd half 9 zondagochtend. Dus al met al ruim 24 uur deur tot deur.
Ons eerste stukje vanuit The States. Niet helemaal volgens planning…….. We wilden gister al gaan typen. Gisteren onze eerste dag in Scottsdale en Phoenix. Eerst op zoek naar een winkel voor deodorant. Martin was hem vergeten. En deodorant heb je hier echt wel nodig ( wisten jullie dat de deo hier Usd. 12,- per bus kost , maar ja ze hadden 50% korting dus maar Usd. 6,- per bus ). Lekker warm hier, even bij een dierenwinkel binnen gelopen, Amerika het land van de afbetaling: de honden kunnen hier ook per maand betaald worden…... Beetje gewinkeld en daarna naar Hole in the rock. Ook de tweede keer indrukwekkend en apart. En het betere klimwerk om er te komen. En leuke kleine muisachtige beestjes gezien. Je moet wel opletten, want ze steken de weg over zonder uitkijken. Voor je het weet heb je road kill. Niet dat we het met die bak waar we in rijden merken als we over zo'n klein beestje rijden ( super pooier bak ).
Dat zo’n eerste dag na een lange vliegreis vermoeiend is, merkten we ’s avonds. Na het eten even een uurtje liggen, dachten we en daarna nog ff iets drinken in de bar. Om elf uur wakker en meteen maar verder gaan slapen tot ’s ochtends 8 uur. Ja, vroeg opstaan. Moet ook wel, anders heb je niets meer aan je dag.
Om een uurtje of half elf de auto weer in, op weg naar Sedona. Hopen dat we weer de hot tub kamer kunnen krijgen. Onderweg bij een uitkijkpunt gestopt. En jawel, er zijn nog steeds giftige slangen en insecten in dat gebied. Gelukkig niet gezien. Wel een heel klein reptielbeestje. We zijn niet helemaal thuis in die beestjes, dus hoe deze precies heet, geen idee. Ze zijn wel snel.
Rond 13 uur zijn we in Sedona bij het hotel. En ja hoor, de kamer met hot tub. Martin helemaal blij, lekker voor z’n nek, tevens een of ander heet smeertroepje gehaald om toch maar eens te proberen van die stijve nek af te komen. We hebben weer veel red rock gezien. Ook een stukje van de soldiers pass trail gelopen. Naar de sink hole. Daar breekt de rots gewoon af, oeps. Moet je niet in donderen.
Natuurlijk ook nog bij de winkeltjes gaan kijken. Blijft leuk, al die crafts en indian jewelry.
Nu op de kamer na het eten. Het was heel lekker, maar voor mij (Coby) natuurlijk een veel te groot stuk vlees. Martin kreeg z’n vlees wel op.
Morgen gaan we richting Grand Canyon. Twee nachten daar. Kunnen we op het gemak een deel van de Grand Canyon bekijken. Ik heb echt niet de illusie dat we alles zien, daar mag je iets meer tijd voor uittrekken. Hopelijk is het nu korte broeken weer en heeft het niet vorige week nog gesneeuwd, zoals vorig jaar.
Tevens nog een paar foto’s toegevoegd voor de eerste indrukken.
Groetjes van ons.

• 08 Mei 2012 - 07:41

Herr Piet:

Zitten jullie nou alweer in USA?

Je hebt helemaal gelijk! Als Ajax kampioen wordt, zou ik het land ook uitvluchten! :)

Veel plezier daar!

• 08 Mei 2012 - 15:28

Fien En Gerard...:

Hai Martin en Coby....

Whoow....Jullie zijn er!!!!! wij wensen jullie heeeeel veeel plezier!!! en morgen lekker genieten bij de Grand Canyon!
    Hoop dat jullie nog veel verhalen schrijven (en foto,s erop zetten) want wij volgen jullie hoor...hahaa
    Dikke knuffel van Gerard en Fien xxx

• 08 Mei 2012 - 17:10

Anita Schipper:

Dat ziet er al geweldig uit! Die van Buren-foto speciaal voor mij geplaatst? En die auto, die rijd volgens mij geweldig! Geniet ervan, die korte broekies zien er al goed uit! Hier liggen mijn rokjes nog in de kast...